Hegyvidék - Adózás - Adó- és értékbizonyítvány
Az önkormányzati adóhatóság az illetékességi területén található ingatlanok esetében adó- és értékbizonyítványokat állít ki.
Az adó- és értékbizonyítvány kiállítása külön jogszabály rendelkezése alapján, az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére (hagyatéki, gyámhatósági, végrehajtási eljárások) történik. Az adó- és értékbizonyítvány kiadását az alábbiakban letölthető kérelem nyomtatvány kitöltésével kell kérelmezni.
Kulcsszavak: adó- és értékbizonyítvány
Kérelem beküldés módja:
- Postai úton a kitöltött és aláírt nyomtatvány megküldésével (kizárólag magánszemélyek esetén)
- Elektronikusan: Ügyintézés menüre visszalépve (menüsor bal felső részén található) az Új ügy indítása/ Hivatalos megkeresés/ Szolgáltatások /Gazdaság és Adózás menüpontban csatolja be a kitöltött nyomtatványt
- A hagyatéki, valamint a gyámhatósági eljáráshoz szükséges, valamint bírósági végrehajtással összefüggésben kiadott adó- és értékbizonyítvány kiállítása illetékmentes.
- Az adó- és értékbizonyítvány kiállítása illetékköteles. Az illeték mértéke 4 000,- Ft, melyet a 12001008-00113696-00100001 számlaszámra befizetve kell teljesíteni.
Az ügyintézés folyamata:
- kérelem, megkeresés megérkezése
- amennyiben szükséges helyszíni bejárás
- értékelés
- adó- és értékbizonyítvány kiállítása
Budapest 12. ker. Település